کد خبر : 4816
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 تیر 1401 - 16:58

تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر ضرورت توجه بيشتر شعب به تراز نقدينگی

تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر ضرورت توجه بيشتر شعب به تراز نقدينگی
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اهميت برقراری تراز نقدینگی در بانک گفت: برقراری توازن میان منابع و مصارف بانک باید بیشتر مورد توجه واحدها و شعب باشد.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر ‌محمدرضا فرزین در همایش بررسی عملکرد سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ بانک که با حضور اعضای هیات مدیره، اعضای هیات عامل، مدیران امور، ادارات امور شعب و جمعی دیگر از مدیران بانک به صورت وبیناری برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید سهم بانک در سیستم بانکی افزایش یابد، گفت: با توجه به سیاست های پولی ۱۴۰۱ باید منابع بیشتری در بانک جذب می شد بنابراین در طرح همت ملی، جذب منابع بیشتر دیده شد.
وی با اشاره به حساسیت دو بخش pos و psp در جذب يا خروج‌ منابع از بانک افزود: به منظور برقراری توازن میان ملی کارت ها و دستگاه های POS در بانک، قرار است تا پایان امسال یک میلیون pos جدید به شبکه بانک ملی ایران اضافه شود و ضروری است تا ادارات امور و شعب زمان کافی را برای بازاریابی لازم در این زمینه لحاظ کنند.
همچنین عباس شفیعی رییس هیات مدیره بانک با تاکید بر لزوم توجه همکاران بر جذب منابع و وصول و تعیین تکلیف مطالبات بانک گفت: باید تلاش برای ارتقای شاخص ها در جهت دستیابی به اهداف بانک ادامه دار باشد.
وی افزود: در بخش وصول مطالبات اتفاقات مثبتی با تلاش های مدیرعامل و مدیران بانک رخ داده که می تواند در جهت بهبود بافت مالی بانک موثر باشد.
وی تصریح کرد: باید با توانمندسازی همکاران و چابک سازی شعب از آمادگی لازم برای تطبیق خود با تغییرات احتمالی در اهداف و شاخص های بانک برخوردار باشیم.
محمد شیریجیان عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و تحول بانک نیز آسیب شناسی و استفاده از دستاوردهای همکاران برای سایر واحدها را هدف برگزاری همایش بررسی و ارزیابی عملکرد عنوان کرد و گفت: اهداف پیش بینی شده برای بانک قابلیت تغییر دارند که با توجه به آغاز طرح همت ملی از ابتدای خرداد ماه سال جاری، اهداف می توانند متناسب با این طرح بازنگری شوند.
وی با بیان اینکه در سه ماه ابتدای امسال دستاوردهای خوبی در حوزه عملکرد بانک‌ داشتیم، اظهار کرد: جذب منابع در مدت مذکور به ۵۷۲ همت رسیده که ۹۶ درصد از اهداف پیش بینی شده را رقم می زند. در حوزه درآمدهای کارمزدی نیز انتظار بر این است سهم واقعی خود را از شبکه بانکی اخذ کنیم.
شیریجیان تاکید کرد: در حوزه منابع قرض الحسنه هم بخش مهمی از اهداف پیش بینی شده برای سه ماهه ابتدای سال جاری محقق شده است.
وی با تاکید بر اینکه بسته آشنایی با استراتژی های بانک ارایه شده و یک مکانیزم ویژه در حال طراحی است، اضافه کرد: فرهنگ مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع در بانک ملی ایران به عنوان یک ارزش و از اهداف مضامین استراتژی های بانک مطرح است.
علیرضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک نیز توسعه خدمات الکترونیک و رونمایی از لندتک بانک را یکی از مهم ترین اهداف تا پایان امسال عنوان و تصریح کرد: طراحی کارت های اعتباری با نحوه جدید بازپرداخت تسهیلات در دستور کار قرار دارد و اگر در کنار لندتک بانک قرار گیرد، می تواند تحول بزرگی را در نظام بانکی کشور ایجاد کند.
در پایان این همایش، روسای ادارات امور و شعب به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.