کد خبر : 3585
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 خرداد 1401 - 11:13

تامین مالی بزرگترین طرح معدنی سیستان و بلوچستان

تامین مالی بزرگترین طرح معدنی سیستان و بلوچستان
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون از بزرگترین طرح معدنی سیستان و بلوچستان و طرح های مربوط به خدمات بین راهی و تفریحی ، پذیرایی و اقامتی و کارخانه آرد بازدید کرد.

به گزارش خریدار، وی در بازدید بزرگترین طرح معدنی استان اظهار داشت: کارخانه فرآوری مس شرکت گیتی مهر روشنا یکی از طرح های شاخص و بزرگ استان با تولید ۱۰۰۰ تن پودر مس و ۷۰۰ تن کاتد مس با مشارکت بانک توسعه تعاون و با پرداخت تسهیلات به مبلغ 190 میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در بهمن ماه سال 1400 افتتاح و در حال فعالیت است.
گفتنی است شهر نصرت آباد با فاصله 100 کیلومتری از مرکز استان دارای ذخایر معدنی بسیاری است که مس یکی از ذخایر غنی این منطقه است ، که با احداث این طرح در ناحیه صنعتی نصرت آباد ضمن فعال نمودن و پوشش معادن منطقه، برای 184 نفر از اهالی منطقه ایجاد اشتغال شده است.
ایرانی همچنین در بازدید طرح خدمات بین راهی هیبت جمشید زهی و طرح تفریحی اظهار داشت: با توجه به وسعت استان سیستان و بلوچستان و کمبود طرح های خدمات جاده ا ی در این استان ، بانک توسعه تعاون با مشارکت در طرح های بین راهی از شمال تا جنوب استان باعث ایجاد امنیت مسافرین جاده ای در این استان گردیده است.
وی افزود: یکی از طرح های بین راهی طرح آقای هیبت جمشید زهی در کیلومتر 30 محور خاش به زاهدان است که با پرداخت تسهیلات به مبلغ 83 میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با ایجاد اشتغال برای 30 نفر در حال احداث است.
همچنین عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون به اتفاق صالحی فرماندار شهرستان خاش و جمعی از بزرگان طوایف شهرستان طرح مجتمع تفریحی ، پذیرایی و اقامتی هامین خاش آقای عبدالناصر پاکزاد را افتتاح کرد.
ایرانی در مراسم افتتاح گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال از محل اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ( بخش ثابت ایجادی) و مبلغ 38 میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 ( بخش ثابت تکمیلی ) جهت ایجاد اشتغال برای 24 نفر احداث و آماده خدمات دهی در بخش گردشگری استان می باشد.
وی افزود: با توجه به نبود هتل و محل اقامتی در شهرستان خاش این طرح یکی از طرح های موفق شهرستان خواهد شد.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در بازدید از کارخانه آرد طلایی آراد خاش خاطر نشان کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال جهت تجهیز ماشین آلات بصورت ال سی از بانک توسعه تعاون در سال 1397 از بانک توسعه تعاون تسهیلات اخذ نموده که باعث ایجاد اشتغال برای 48 نفر شده است.
وی افزود: با توجه به نبود کارخانه آرد در جنوب استان و با عنایت به اینکه بخش بزرگی از کشاورزی سیستان و بلوچستان در جنوب استان می باشد، این کارخانه موجبات صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل گندم کشاورزان این منطقه را فراهم می آورد.
در در این بازدیدها سعید معادی معاون مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی، محمد ذوالفقاری معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی، حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و محمدعلی محترم مدیر شعب استان سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.