کد خبر : 5007
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 11:20

بهره مندی فعالان حوزه گردشگری از خدمات و ظرفیت های بانک شهر

بهره مندی فعالان حوزه گردشگری از خدمات و ظرفیت های بانک شهر
مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه آماده پشتیبانی از طرح‌های حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی هستیم، گفت: فعالان حوزه گردشگری می توانند به سهولت و درکوتاه ترین زمان ممکن از خدمات و ظرفیت های این بانک بهره مند شوند.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی بانک شهر، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان بانک شهر و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت، امام موسی کاظم (ع)، افزود: ظرفیت های بانک شهر در حوزه های مالی و پولی می تواند گره گشای مشکلات حوزه گردشگری کشور باشد.
دکتر احمدی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر عدم زیرساخت های مناسب بزرگترین مشکل برای توسعه فضای گردشگری کشور است، تصریح کرد: ایران اسلامی از منظر تمدن و نقاط متنوع گردشگری؛ مقصدی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی است اما طی سال های گذشته همواره نتوانسته ایم بهره برداری کاملی از این فرصت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه درحال حاضر حتی مراحل ابتدایی پذیرایی از گردشگران در کشور به صورت مناسب وجود ندارد، گفت: در مراکز پذیرایی بین راهی نیز نیازهای گردشگران به درستی برآورده نشده و نیاز است با حمایت شبکه بانکی از متقاضیان فعالیت در حوزه گردشگری، وضعیت موجود این صنعت نیز بهبود یابد.
مدیرعامل بانک شهر در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان بانک شهر و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: این تفاهم نامه یک اقدام مهم برای حمایت شبکه بانکی از توسعه برنامه های حوزه گردشگری کشور است.
دکتر احمدی با تاکید بر اینکه بانک شهر خدمات خود را با سرعت و سهولت در اختیار تمامی شهروندان قرار می دهد، گفت: کارنامه بانک در حمایت از صنایع مختلف، درخشان است. در همین راستا نیز تلاش می کنیم با قراردادن تسهیلات مناسب به فعالان حوزه گردشگری، آنها را در تهیه زیرساخت های مناسب برای گردشگران کمک کنیم.
وی با اشاره به تجربه بانک شهر در کمک به شهرداری برای توسعه زیرساخت های شهری، تصریح کرد: باتوجه به حضور شرکت توسعه شهرآیین به عنوان شرکت فعال بانک در حوزه گردشگری، می توانیم خدمات مالی و بیمه ای به گردشگران داخلی و خارجی را نیز تسهیل کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم با اشاره موفقیت های بانک شهر در شبکه بانکی و حمایت های همه جانبه این بانک از صنایع مختلف، گفت: بانک شهر می تواند حامی مهم و تکیه گاه مناسبی برای حوزه گردشگری باشد.
سعید اوحدی با بیان اینکه امسال قطعا قدم های مهمی برای توسعه صنعت گردشگری در کشور خواهیم برداشت، اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی هم تسهیلات قابل توجهی برای این مهم تأمین کرده که قطعا با همکاری بانک شهر می توانیم تسهیلات مناسبی را برای فعالان حوزه گردشگری تامین کنیم.
وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری پس از صنایع خودروسازی به عنوان دومین صنعت درآمدزای جهان مطرح می باشد، افزود: این صنعت هم اکنون محور توسعه اقتصادی برخی از کشورهای همسایه است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه، پشتیبانی از اشتغال زودبازده و پایدار است، گفت: با همکاری بانک شهر درآینده نزدیک شاهد تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان فعالیت در حوزه گردشگری و توسعه برنامه های این عرصه خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.