کد خبر : 7823
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 12:21

مجتبی دوراندیش

بانک توسعه تعاون یکی از پنج بانک برتر در همکاری با صندوق توسعه ملی است

بانک توسعه تعاون یکی از پنج بانک برتر در همکاری با صندوق توسعه ملی است
بانک توسعه تعاون یکی از پنج بانک برتر در همکاری با صندوق توسعه ملی استرییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اعلام داشت: این بانک در میان پنج بانک برتر به لحاظ همکاری با صندوق توسعه ملی بوده است.

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جشنواره مدیریت تعالی تعاونی اظهار داشت: تفاهم‌نامه بانک با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اختصاص خط اعتباری به ارزش 20 هزار میلیارد ریال به شرکتهای تعاونی برقرار بوده است و انعقاد تفاهم‌نامه جدید به ارزش 30 هزار میلیارد ریال از محل افزایش سرمایه بانک در سال جاری نیز راهکاری برای تقویت تعاونی‌های مختلف است.
فتاحی افزود: مطابق اجزا و بندهای تبصره 18 قانون بودجه 1401 مصوب است که به میزان ده هزار میلیارد ریال جهت افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون تخصیص یابد و در همین تبصره نیز به میزان 350 هزار میلیارد ریال جهت افزایش سرمایه بانک‌های دولتی اشاره شده است که با تحقق ده درصدی این مبلغ مجموعا 45 هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه بانک در ماه‌های پیش‌رو متصور است که در افزایش کفایت سرمایه در حد متعارف 8 درصد بسیار تاثیر گذار است.
وی تاکید کرد: مطابق ابلاغیه معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر گردیده است که تسهیلات جدید از محل بازگشت اقساط طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری صرفا به بخش تعاون تعلق گیرد.
رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به عاملیت بانک در تسهیلات موضوع بند(الف) تبصره 18 قانون بودجه تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه دوره‌ای که به لحاظ فرآیند اداری مربوط به بودجه 1400 بوده است به پایان رسیده و من بعد بانک در دوره جدید عاملیت، با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مشمول وارد همکاری شده و با سهم مناسب بخش تعاون، این نقش عاملیتی را به پیش خواهد برد.
فتاحی افزود: بانک توسعه تعاون با حضور در طرح‌های ملی و اشتغال‌زایی، در زمره پنج بانک برتر به لحاظ میزان تعامل و همکاری با صندوق توسعه ملی بوده است.
وی به انسجام و یکپارچگی نهادها و نقش‌آفرینان بخش تعاون در مقطع کنونی اشاره نمود و گفت: معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های متنوعی برای شکوفایی بخش تعاون به اجرا در آورده است و با سازماندهی نهادهای حاضر در بخش موجب پدید آمدن توفیقات بسیار در چند ماه اخیر شده است.
رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون یادآور شد: برگزاری نمایشگاه رسم تعاون به مناسبت هفته تعاون رویدادی ممتاز و اثربخش بوده است که در معرفی مزیت‌های تعاون و بیان تجربیات جهانی و ملی در بهره‌گیری از مکانیزم تعاونی برای پیشبرد فعالیت‌های متنوع اقتصادی بسیار اثرگذار بوده است.
در جشنواره مدیریت تعالی تعاونی که به همت خانه تعاونگران در مجتمع تلاش برگزار شد مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امیر هوشنگ عصارزاده و محمد جعفر ایرانی اعضای هیات مدیره بانک توسعه تعاون، مدیران اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی و مقامات دولتی نیز حضور داشتند.
در این مراسم که با هدف تقدیر از برگزیدگان بخش تعاون برگزار گردید از سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از چهره‌های ممتاز بخش تعاون تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.