کد خبر : 665
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 فروردین 1401 - 13:24

ایران بالاترین رشد تولید را بین بزرگان فولاد کسب کرد

ایران بالاترین رشد تولید را بین بزرگان فولاد کسب کرد
ایران طی دو ماه ابتدای ۲۰۲۲ بیشترین میزان رشد در تولید فولاد را بین ۱۰ تولیدکننده برتر جهان کسب کرد. طبق گزارش انجمن جهانی فولاد در این مدت تولید فولاد ایران رشد ۱۱٫۸درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی مجموع تولید فولاد خام ایران به ۵٫۳ میلیون تن رسید. همچنین طبق تخمین این انجمن، تولید فولاد کشورمان طی ماه فوریه نیز به ۲٫۵ میلیون تن رسید که ۳٫۷درصد بیش از عملکرد مدت مشابه سال گذشته میلادی بوده است.
از سوی دیگر مجموع تولید ۶۴ عضو انجمن جهانی فولاد به ۲۹۹٫۴ میلیون تن رسید که ۵٫۵درصد کمتر از عملکرد مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بوده است. در مدت مورد اشاره چین با منفی ۱۰درصد، برزیل با منفی ۵٫۸درصد، ترکیه با منفی ۵٫۷درصد، کره جنوبی با منفی ۲٫۶درصد و ژاپن با منفی ۲٫۴درصد در تولید فولاد مواجه شدند از سوی دیگر هند پس از ایران با افزایش ۶٫۶درصدی بیشترین رشد را کسب کرد و آلمان با ۱٫۱درصد، روسیه با یک درصد و امریکا با ۶دهم درصد در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.
میزان تولید چین به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده فولاد در جهان در دو ماه نخست ۲۰۲۲ به ۱۵۸ میلیون تن رسید. تولید فولاد امریکا به ۱۳٫۴ میلیون، ژاپن به ۱۵٫۱ میلیون، هند به ۲۰٫۹ میلیون، کره جنوبی به ۱۱٫۲ میلیون، آلمان به ۶٫۵ میلیون، ترکیه ۶٫۱ میلیون، برزیل به ۵٫۶ میلیون و روسیه به ۱۲٫۴ میلیون تن رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.