کد خبر : 7773
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 10:57

ایجاد هاب گردشگری سلامت در سعدآباد

ایجاد هاب گردشگری سلامت در سعدآباد
تفاهم‌نامه‌ای با محوریت «گردشگری سلامت» میان رؤسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مجموعه‌ فرهنگی تاریخی سعدآباد امضا شد.

به گزارش خریدار، تفاهم‌نامه‌ای با محوریت «گردشگری سلامت» با حضور وحید رحمتی مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد و علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، روز پنجشنبه ۱۷ شهریور به امضا رسید.

رحمتی در این مراسم، پیرامون جایگاه مجموعه فرهنگی‌‌تاریخی سعدآباد به‌عنوان نگین گردشگری تهران گفت: روزانه قریب ۲ هزار نفر و تعطیلات آخر هفته تا ۵ هزار نفر بازدیدکننده داریم. این موضوع جدا از تعطیلات مناسبتی همچون نوروز است.

در طرح نوروز امسال رکورد بازدید را با بیش از نیم میلیون نفر بازدید ثبت کردیم و میزبان طیف وسیعی از گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی بودیم.

مدیر مجموعه سعدآباد ادامه داد: با این استقبال بی‌نظیر و ادامه‌ روند آن در چند ماهه گذشته، به دنبال این بودیم که در راستای گردشگری سلامت، اتفاق مهمی صورت گیرد و قطعا، دانشگاه شهید بهشتی بهترین انتخاب ما برای همکاری در انجام این مهم است‌. در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آمادگی کامل داریم همه ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی و فضاهای موجود را در اختیار دانشگاه بگذاریم و برای هفته سلامت و سایر مناسبت‌های تقویمی مرتبط با گردشگری و سلامت، برنامه‌ریزی و اتفاقات مهمی را رقم بزنیم.

وی افزود: همچنین انجام چک‌آپ‌های دوره‌ای پرسنل، ارجاع و انجام امورات درمانی پرسنل مجموعه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرمجموعه‌‌ دانشگاه، دوره‌های آموزشی مرتبط برای مدیران، پرسنل و راهنمایان موزه‌ها را می‌توان از طریق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیگیری کرد و تحقق بخشید.

گردشگری باید به محور توسعه پایدار بدل شود

رحمتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقوله ضرورت جهاد تببین و اهمیت آن در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: گردشگری باید به محور توسعه پایدار بدل شود. این را ممکن است در گفت‌وگوهای دوره‌ای قبل هم به کرات عنوان کرده باشند اما هنوز محقق نشده است. میراث‌فرهنگی و حوزه گردشگری باید با ابزارهای مختلف رسانه‌ای و تبلیغاتی، معضلاتش را تبیین کند و همه به کمک آن بیایند تا این مشکلات مرتفع شود؛ این همان کاری است که شخص ضرغامی در سفرهای استانی، بازدیدهای متنوع و گسترده انجام می‌دهد و تقریباً تمام مشکلات حوزه را شخصاً تبیین، رسانه‌ای و پیگیری می‌کند و این اقدام حسنه باید توسط هر مدیر دغدغه‌مند، رسانه‌‌ حرفه‌ای و مسؤولان عالی کشور، در بالاترین سطح، جاری و ساری شود.

مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد ادامه داد: خوشبختانه، رسانه‌های حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری، بالاترین شاخص‌های حرفه‌ای، مسؤولانه و تأثیرگذار را دارا هستند.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌تواند به نوبه‌ خود در اعتلای سطح تعاملات حوزه گردشگری و سلامت، در بالاترین سطح شاخص‌های تخصصی کمک کند.

مدیر مجموعه سعدآباد پیرامون تفاهم‌نامه مذکور گفت: قرار است فضایی را ایجاد کنیم و دستاوردهای پزشکی کشور را به نمایش بگذاریم تا هر گردشگر و بازدیدکننده در مسیر بازدید خود بتواند موفقیت‌ها و پیشرفت‌های پزشکی کشور آشنا شود و حتی تا میزان مشخصی از این حوزه بهره‌مند شود.

زالی نیز در ادامه این مراسم گفت: از حسن ظن آقای رحمتی تشکر می‌کنم که التفات ویژه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارد و دوران بسیار طلایی با حضور ایشان در حوزه ارتباطات و رسانه‌ای وزارت بهداشت شکل گرفت. ان‌شاء‌الله متعهدانه نسبت به مفاد تفاهم‌نامه بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل شتاب صنعتی شدن شهر تهران، یک غفلت عمومی و اجتماعی درباره فضاهای فرهنگی و موزه‌های شهر شکل گرفته است‌ و از آنجایی که مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد یک مجموعه مهم در گردشگری پایتخت به شمار می‌رود و ضمن اینکه بیشترین میزان جذب گردشگر داخلی و خارجی را در تهران داراست، امروز یک کانون فرهنگی محسوب می‌شود.

زالی تصریح کرد: باید یک نگاه توسعه‌گرایانه برای بسط فضای گردشگری در کشور داشته باشد و در این راستا باید فرصت حضور ضرغامی در رأس وزارتخانه برای انجام این مهم در سراسر کشور را هم غنیمت بدانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: می‌خواهیم یک هاب پزشکی با اتکا بر وضعیت بی‌نظیر مجموعه سعدآباد، برای معرفی طب ایرانی و عرصه‌های فناورانه کشور داشته باشیم. همچنین حوزه گردشگری سلامت را معرفی کنیم. مثلا در هندسرجری در سطح منطقه، بی‌نظیر هستیم و بیمارستان ۱۵ خرداد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همتا ندارد.

زالی توضیح داد: فضای درنظر گرفته شده باید ۳ بخش داشته باشد. در بخش نخست طب ایرانی را معرفی کنیم، در بخش دوم شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند محصولات و توانایی‌های خود را عرضه کنند و در بخش سوم رؤسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی تحت پوشش و نظارت یک فایل جذاب برای معرفی مزایای هر بیمارستان و مرکز تهیه کنند تا به بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی و خارجی ارائه شود. امیدوارم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و با امضای تفاهم‌نامه به آن دست پیدا کنیم.

در پایان با حضور وحید رحمتی مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معاونان دانشگاه و رؤسای بیمارستان‌های دانشگاه و تنی چند از اساتید حوزه ارتباطات و گردشگری سلامت، تفاهم‌نامه‌ی دوجانبه به امضا رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.