کد خبر : 1154
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 فروردین 1401 - 11:14

انواع سویه امیکرون زیر ذره‌بین سازمان جهانی بهداشت

انواع سویه امیکرون زیر ذره‌بین سازمان جهانی بهداشت
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در حال ردیابی چند ده مورد از دو نوع فرعی جدید از سویه بسیار قابل انتقال امیکرون ویروس کرونا است.

به گزارش خریدار، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در حال ردیابی چند ده مورد از دو نوع فرعی جدید از سویه بسیار قابل انتقال امیکرون ویروس کرونا است تا بررسی کند که آیا آنها عفونی‌تر و خطرناک‌تر هستند یا خیر.

این سازمان دو نوع فرعی BA.۴ و BA.۵ را برای نظارت به لیست خود اضافه کرده است. در حال حاضر BA.۱ و BA.۲ که اکنون در سطح جهانی غالب است و سویه‌های فرعی BA.۱.۱ و BA.۳ نیز تحت بررسی قرار دارند.

سازمان جهانی بهداشت گفت که ردیابی آنها را به دلیل جهش‌های اضافی که نیاز به مطالعه بیشتر برای درک تأثیر آنها بر پتانسیل فرار از پاسخ ایمنی دارند آغاز کرده است؛ ویروس‌ها همیشه جهش می‌یابند، اما فقط برخی از جهش‌ها بر توانایی آن‌ها برای انتشار یا فرار از ایمنی یا شدت بیماری که ایجاد می‌کنند، تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، BA.۲ (امیکرون پنهان‌کار) در حال حاضر تقریباً عامل ۹۴ درصد از تمام موارد توالی شده است و نسبت به دیگر انواع فرعی امیکرون قابل انتقال‌تر است، اما شواهد تا کنون نشان می‌دهد که احتمال بیشتری برای ایجاد بیماری شدید وجود ندارد.

به گفته WHO، تنها چند ده مورد از BA.4 و BA.5 به په پایگاه داده‌های جهانی (GISAID) گزارش شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.