کد خبر : 13558
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 دی 1401 - 12:15

مجتبی دوراندیش

انتشار اوراق قرض‌الحسنه در بورس

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سفر خود به استان کرمان از انتشار اوراق قرض‌الحسنه در بورس و دریافت مزد خدمت به جای کامزد خبر داد و گفت: مجوز عرضه اوراق قرض‌الحسنه از بانک مرکزی اخذ شده و با کمک سازمان بورس برای نخستین بار اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه منتشر خواهد شد.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» در سفر خود به استان کرمان در نشست با کارکنان شعب استان، ضمن تسلیت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و با قدردانی از زحمات همه کارکنان بانک در این استان افزود: خوشبختانه اقدامات مطلوبی در استان کرمان انجام شده است.
وی قرض‌الحسنه را یک موضوع بی‌انتها برشمرد و گفت: جای کار در حوزه قرض‌الحسنه وجود دارد که به همت و تلاش تک‌تک کارکنان، مدیران استانی و ستادی می‌توان این مهم را تحقق بخشید.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه قرض‌الحسنه یک فریضه الهی است؛ بیان داشت: با اشتیاق زیادی که جامعه اسلامی دارد، نمی‌توان در فضای سنتی و شعبه‌محور خدمات به مشتریان را به‌نحو مطلوب ارائه کرد. بنابراین لازم بود روش‌های نوین بانکداری را به کار گیریم تا پاسخگوی نیاز مشتریان باشیم.
خدمت‌رسانی سریع و آسان با QBank
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه محور فعالیت ما در یک سال اخیر بسترسازی در حوزه فناوری و اطلاعات بوده، تصریح کرد: برای راحتی مشتری باید خدمات به‌صورت سریع و آسان ارائه شود. بر همین اساس اکنون در حوزه پیشخوان مجازی بسیاری از خدمات ارائه شده است.
وی از رونمایی نئوبانک قرض‌الحسنه مهر ایران (QBank) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اصل موضوع این است که مردم به‌آسانی از خدمات بانک بهره‌مند شوند و ما این امر را توسعه می‌بخشیم.
به گفته شمسی‌نژاد اصلی‌ترین رویکرد جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توسعه فناوری است؛ زیرا مردم می‌توانند خدمات خود را به‌صورت غیرحضوری دریافت کنند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه ۶۰ درصد افتتاح حساب‌ها در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از طریق ابزارهای الکترونیکی و به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود، تصریح کرد: میانگین پرداخت وام آنلاین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۰ درصد است که تا پایان امسال به ۳۰ درصد خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در حوزه استراتژی در کنار توسعه فیزیکی شعب، ساختمان شعبه‌ها نیز باید آراسته و درخور مشتریان باشد، تأکید کرد: در هر جایی که لازم باشد، شعبه ایجاد می‌کنیم. سال آینده ارائه برخی از خدمات را در شعب ممنوع می‌کنیم و در نئوبانک و سایر بسترها به مشتریان خدمات ارائه می‌دهیم، اما ابتدا فرهنگ‌سازی کرده و بستر آن را ایجاد خواهیم کرد تا مردم استقبال کنند.
تحقق اکوسیستم قرض‌الحسنه در زندگی مردم
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه رویکرد جدید بانک حمایت از کسب‌و‌کارهای نوین است، گفت: ما از صِرف وام دادن به همه اقشار جامعه، باید به سمت پوشش دادن اکوسیستم زندگی آن‌ها حرکت کنیم و قرض‌الحسنه را در زندگی مردم بیاوریم؛ یعنی مردم تمام نیازهای زندگی خود از طریق قرض‌الحسنه انجام دهند و این مهم در فرآیند نئوبانک قرض‌الحسنه مهر ایران دیده شده تا بانکی هوشمند، حرفه‌ای و با نیازهای خرد جامعه باشیم.
انتشار اوراق قرض‌الحسنه در بورس
وی رشد سقف وام اشخاص حقوقی و ضمانت‌نامه‌های بانکی را از دیگر برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ‌جاری عنوان و تصریح کرد: مجوز عرضه اوراق قرض‌الحسنه از بانک مرکزی اخذ شده و با کمک سازمان بورس برای نخستین بار اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه منتشر خواهد شد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به وام تکلیفی پرداخت شده از سوی این بانک، بیان کرد: در نیمه نخست سال ۲۴هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت شد که نسبت به سال گذشته (۱۲هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال) رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی اظهار داشت: وام کمیته امداد نیز با رشد ۲۰۰ درصدی از ۱۷۰۰ میلیارد ریال به ۵هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال رسیده است. همچنین پرداخت وام به بهزیستی با رشد ۴۸۰ درصدی به رقم ۱۹۵۰ میلیارد ریال رسید و ۶۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای فرزندآوری پرداخت شده است.
دریافت مزد خدمت به جای کارمزد
شمسی‌نژاد درباره مصوبه کارمزد صفر که از سوی وزارت اقتصاد برای وام‌های خرد اعلام شد، بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که بانک در حال انجام آن است، استقرار ناظر شرعی است. با همکاری وزارت اقتصاد کمیته‌ای را در وزارتخانه تشکیل دادیم که موضوعات اجرایی بانک‌های قرض‌الحسنه را پیگیری می‌کنیم. با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های این بانک و حجم درآمدزایی، یکی از مصوبات خوبی که صورت گرفت این بود که به سمت بانکداری اسلامی حرکت کردیم تا قرض‌الحسنه را از کارمزد ثابت دور کنیم.
وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده که وام‌های خرد زیر ۱۰ میلیون تومان که ۳۵ درصد حجم وام‌های پرداختی را شامل می‌شود و شمولیت مالی زیادی دارد و کارمزد آن برای خیلی‌ها مؤثر است، کارمزدشان حذف و به جای آن مزد خدمت دریافت شود.
خدمات آسان به مشتریان توسعه بانک را به دنبال دارد
«احمدرضا کریمی» مدیر امور استان‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این نشست به بازسازی ساختمان‌های سه شعبه «آزادی»، «آزادگان» و «شهید مصطفی خمینی» کرمان در مدت زمان کوتاه با هزینه بسیار پایین اشاره کرد.
وی افزود: مصوبات در کمیته بهبود فرآیندها با امضای مستقیم مدیرعامل بانک اجرایی می‌شود. بنابراین همکاران می‌توانند پیشنهادات خود را در کمیته بهبود فرآیندها مطرح کنند و مطمئن باشند پاسخ به هیچ پیشنهادی مسکوت نخواهد ماند.
مدیر امور استان‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رؤسای شعب را نماینده جمهوری اسلامی و خدمتگذار به مردم عنوان کرد و گفت: اگر مشتری یک خدمت را بدون دردسر در کوتاه‌ترین زمان ممکن بگیرد و رؤسای شعب سخت‌گیری نکنند، دریافت این خدمت برای مشتری تجربه خوبی خواهد بود و مشتری برای ما یک مُبلغ در حوزه ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه می‌شود.
کریمی خطاب به کارکنان استان کرمان تصریح کرد: خدمت به مشتری باید آسان شود که این مهم توسعه بانک را به دنبال خواهد داشت.
لزوم پاسخگویی سریع و شفاف کارکنان به مشتریان
رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این نشست با بیان اینکه مشتریان از سرمایه های بانک هستند، افزود: پاسخگویی به مشتریان از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.
دکتر «روح‌الله قاسمیان» خطاب به کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمان تأکید کرد: دشمنان نظام در پی این هستند که منابع مالی را از شبکه بانکی خارج کنند، بنابراین با مشتری‌مداری و پرستاری مشتری می‌توان این توطئه دشمنان را خنثی کرد.
وی تصریح کرد: عدم پاسخگویی به تماس‌های تلفنی در بانک‌ها، از رایج‌ترین دلایل نارضایتی مشتریان است و شعب باید در این خصوص به‌صورت ویژه و با حسن برخورد آماده پاسخ به تماس‌های مشتریان باشند.
قاسمیان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را یک بانک فرهنگی و اعتقادی برشمرد و گفت: قرض‌الحسنه برای مردم جذابیت دارد و از مهم‌ترین وظایف کارکنان بانک داشتن شناخت دقیق از جایگاه فرهنگی شغل خود و اهتمام به اتخاذ منش قرض‌الحسنه و رأفت اسلامی در تعامل با مردم است که معیار تحقق آن جاری شدن نام نیکوی بانک بر زبان عموم جامعه خواهد بود.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با حوزه علمیه قم و افتتاح حساب ۲۱هزار طلبه در سراسر کشور خاطرنشان ساخت: این طلاب به‌عنوان سفیران قرض‌الحسنه در سطح کشور هستند که در مدارس کشور فعالیت می‌کنند.
۴ شعبه دیگر بانک در کرمان بازسازی می‌شوند
حسین خزاعی مدیر شعب بانک در استان کرمان نیز در این نشست خبر داد: ساختمان ۴ شعبه دیگر نیز در سطح استان کرمان بازسازی خواهد شد. عملیات بازسازی سه شعبه «آزادی»، «آزادگان» و «شهید مصطفی خمینی» شهر کرمان نیز طی یک ماه گذشته انجام شده است.
گفتنی است دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هیأت همراه در سفر یک‌روزه خود به استان کرمان در بدو ورود به سمت گلزار شهدای کرمان رفته و به مقام شامخ شهیدان حاج «قاسم سلیمانی» و «حسین پورجعفری» ادای احترام کردند و در ادامه ساختمان جدید سه شعبه «آزادی»، «آزادگان» و «شهید مصطفی خمینی» شهر کرمان با حضور وی افتتاح شد.
وی همچنین از روند فعالیت کارکنان ستادی استان نیز بازدید و از نزدیک با آن‌ها گفت‌وگو کرد. افزون بر این، شمسی‌نژاد در نشست صمیمی با کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمان نیز شرکت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.