کد خبر : 2669
تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 10:44

انتخاب موزه بانک ملی ایران به عنوان موزه برگزیده دولتی

انتخاب موزه بانک ملی ایران به عنوان موزه برگزیده دولتی
موزه بانک ملّی ایران در میان موزه‌های کشور به عنوان موزه برتر سال ۱۴۰۰ از سوی کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) انتخاب و معرفی شد.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،موزه‌های برتر کشور ، در آیین پانزدهمین دوره از روز جهانی موزه که هر ساله توسط نماینده ایکوم در ۲۸ اردیبهشت ماه در ایران ‌برگزار می‌شود، توسط هیات داوران در چهار بخش موزه های خصوصی و دولتی کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب و جوایزی به آنها اهدا می شود.
هیات داوران در این دوره ، موزه بانک ملّی ایران را در شاخص‌های پژوهش، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی به عنوان موزه برگزیده و برتر در میان موزه‌های دولتی متوسط کشور انتخاب و در شاخص‌های معرفی ،گردآوری ،توسعه مدیریت و بازدید با کسب رتبه دوم و در شاخص آموزش با اخذ رتبه سوم ،معرفی و از عملکرد این موزه تقدیر کردند.
گفتنی است موزه بانک ملی ایران، در دوازدهمین دوره نیز در بخش «کودک و نوجوان» به جهت اقدامات انجام شده در شاخصه های مختلف از نظر هیات داوران به عنوان موزه برتر معرفی شده بود.
لازم به ذکر است این موزه در سال های ۹۶ و ۹۷ نیز به عنوان موزه برتر برگزیده شد.
همچنین گردآوری، تألیف و چاپ کتاب «گنجینه موزه بانک ملّی ایران» و کتاب «مجموعه سکه‌های ساسانی» نیز از دیگر اقدامات چشمگیر و ماندگار موزه بانک ملّی ایران بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.