کد خبر : 3148
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1401 - 14:04

امکان پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در بورس اوراق بهادار تهران فراهم شد

امکان پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در بورس اوراق بهادار تهران فراهم شد
مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: با توجه به تصویب ضوابط خاص مربوط به پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال توسط هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان پذیرش سهام این شرکت‌ها در بورس فراهم شده است.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران با بیان مطلب فوق گفت: ضوابط اختصاصی پذیرش سهام شرکت های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتالی به عنوان پیوست هفتم دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار، در جلسه مورخ 21 / 02 / 1401 هیئت مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار تصویب و در تاریخ 09 / 03 / 1401 به بورس تهران ابلاغ شده است. بر این اساس بورس اوراق بهادار تهران آمادگی خود را برای بررسی درخواست­ های پذیرش سهام این شرکت­ ها اعلام می کند؛ چرا که این امر گام مهمی در تحقق شعار سال 1401 در حوزه دانش­ بنیان می­ باشد.

گودرزی به استقبال بورس تهران از نوآوری، خلاقیت و شرکت­ های داده محور تاکید کرد و افزود: این مصوبه یک تحول اساسی در حوزه پذیرش سهام، به ویژه پذیرش سهام شرکت­ های داده محور در بورس اوراق بهادار تهران و هموار کردن زمینه پذیرش و عرضه سهام این شرکت­ ها در بورس تهران است. همچنین بر این اساس بورس تهران پیگیری­‌های لازم را برای ایجاد تابلوی معاملاتی اختصاصی این دسته از شرکت­ ها انجام خواهد داد تا در صورت تأیید توسط سازمان بورس و اوراق بهادار این مهم را نیز عملیاتی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.