کد خبر : 1504
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 11:57

اقدام درست سازمان بورس در افزایش تدریجی دامنه نوسان

اقدام درست سازمان بورس در افزایش تدریجی دامنه نوسان
افزایش تدریجی دامنه نوسان، اقدام درستی بود که مسوولان حاضر در سازمان بورس آن را مورد توجه خود قرار دادند.

به گزارش خریدار ، “مهدی سوری” در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به اقدامات اخیر سازمان بورس و تاثیر آن در بهبود روند معاملات بازار سهام اشاره کرد و گفت: سازمان بورس در چند وقت گذشته اقداماتی را در راستای بهبود وضعیت بازار سرمایه انجام داد که هر یک از آنها می تواند زمینه ساز ایجاد تغییراتی در روند بازار باشد.

وی به افزایش یک درصدی دامنه نوسان تاکید کرد و اظهار داشت: افزایش قابل توجه دامنه نوسان می تواند منجر به افزایش نقدشوندگی، روان‌تر شدن معاملات، جلوگیری از صف‌های طولانی خرید و فروش معاملات و در نهایت حرفه‌ای تر شدن و استانداردسازی معاملات این بازار شود.

سوری با تاکید بر اینکه افزایش یک درصدی دامنه نوسان نمی‌تواند تاثیر چشمگیری را با خود در روند بازار به همراه داشته باشد، گفت: سهامداران باید به این نکته توجه کنند که افزایش قابل توجه یا حذف یکباره دامنه نوسان در کوتاه مدت تاثیرات منفی را با خود به همراه خواهد داشت و سبب افزایش شتاب در ضرر و زیان سهامداران تازه وارد می شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه سازمان بورس اقدام درستی را در افزایش دامنه نوسان انجام داد، این موضوع هم باید مدنظر باشد که این سازمان تحت تاثیر نوسان اخیر ایجاد شده در بازار، روش درستی را برای افزایش دامنه نوسان در دستور کار قرار داد.

به گفته وی، افزایش تدریجی دامنه نوسان اقدام درستی بود که مسوولان حاضر در سازمان بورس مورد توجه خود قرار دادند.

سوری معتقد است که این موضوع باید مدنظر باشد تا افزایش سرمایه با یک برنامه مشخص، پایدار و از پیش تعیین شده ادامه پیدا کند.

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: نکته مورد تاکید این است که سرمایه گذاران تازه وارد باید به طور حتم به این موضوع توجه کنند که وقتی اعلام می شود اقدامات سازمان بورس باعث کمک به حرفه‌ای تر شدن و استانداردسازی بازار سرمایه می شود، الزاماً به تنهایی این مسایل سبب رشد بازار سرمایه نخواهد شد.

وی افزود: در بسیاری از موارد شاهد بوده‌ایم که وقتی سرمایه‌گذاران تازه وارد به صورت مستقیم و بدون دانش اقدام به خرید و فروش سهام در بازار می کنند؛ احتمال از دست رفتن سرمایه آنها افزایش پیدا می‌کند.

سوری تاکید کرد: سهامداران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که برای سرمایه‌گذاری در بازارهای حرفه‌ای باید ضمن آموزش و حرفه‌ای تر شدن نحوه سرمایه گذاری، سرمایه خود را به صورت غیرمستقیم وارد این بازار کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.