کد خبر : 2257
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 15:05

اقدامات ویژه مترو به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

اقدامات ویژه مترو به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از خدمات ویژه این ناوگان به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خریدار ، مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه کتاب امسال بعد از ۲ سال وقفه به علت همه‌گیری ویروس کرونا با استقبال چشم‌گیری از سوی شهروندان روبرو شود. در همین راستا و به‌منظور خدمات‌رسانی هر چه‌بهتر به شهروندان و مسافران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌، ‌ سرویس‌دهی در خط یک و سه متروی تهران افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه دو ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) و ایستگاه شهید بهشتی در خطوط یک و سه نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به محل برگزاری نمایشگاه هستند افزود: باتوجه‌به ترافیک سطح شهر قطعاً استفاده از مترو بهترین، سریع‌ترین، ایمن‌ترین و مقرون‌به‌صرفه ترین وسیله برای رسیدن به نمایشگاه بین‌المللی کتاب است و شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز برای تسهیل تردد مسافران با استفاده حداکثری از نیروی انسانی و تجهیزات تلاش می‌کند تا بهترین خدمات‌رسانی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ازدحام مسافر اعزام قطارهای فوق‌العاده به‌صورت مستقل از ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) و ایستگاه شهید بهشتی برای افزایش رفاه حال شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این خدمات در ایام آخر هفته که بازدید از نمایشگاه بیشتر می‌شود افزایش می‌یابد تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در روزهای پنجشنبه و جمعه با افزایش تعداد حرکت قطارها در خط یک متروی تهران، فاصله حرکت ۵ دقیقه تا پایان ساعت کار نمایشگاه اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همچنین از اقدامات فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: میزهای مشاوره کتاب با حضور اشخاص وارد به حوزه کتاب در ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) برپا می‌شود تا مردم را در انتخاب کتابی که با سلیقه یا نیازهایشان هماهنگ باشد راهنمایی کنند.

شایسته در ادامه تصریح کرد: نصب تبلیغات نمایشگاهی ویژه کتاب در ایستگاه‌های منتهی به نمایشگاه و ایستگاه‌های تقاطعی برای ۴۰۱ پله مترو همراه با معرفی کتاب‌های متنوع، نصب سازه‌های آهنی بزرگ جلد کتاب به قطر سه متر در خروجی ایستگاه‌های مترو مصلی امام خمینی (ره) و شهید بهشتی با موضوعات عمومی، نصب طرح بخوان منتخب یک پاراگراف از ۳۰ نویسنده برتر در قطارهای مترو، و همچنین برگزاری طرح اهدا کتاب ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری جشن امضا کتاب در واگن‌های مترو با حضور نویسندگان مطرح کشور و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و مسابقه عکاسی در مترو از جمله اقدامات فرهنگی است که به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر زیرزمینی انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.