کد خبر : 5527
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 مرداد 1401 - 13:50

سرپرست شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین؛

افزایش ضریب نفوذ بیمه با رشد شرکت‌های بیمه‌ای تخصصی محقق می‌شود

افزایش ضریب نفوذ بیمه با رشد شرکت‌های بیمه‌ای تخصصی محقق می‌شود
عضو هیأت مدیره و سرپرست بیمه اتکایی ایران‌ معین، مهمترین راه‌حل افزایش ضریب نفوذ بیمه را تاسیس شرکت‌های بیمه‌ای تخصصی عنوان کرده و افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته تعداد شرکت‌های تخصصی رشته‌ای از شرکت‌های بیمه جنرال بیشتر است، فرآیندی که ما نیز باید طی کنیم.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی بیمه اتکایی ایران معین؛ مجتبی حیدری در پاسخ به این سوال که آیا صنعت بیمه کشور آمادگی و ظرفیت پذیرش شرکت‌های جدید را دارد، گفت: با توجه به سرعت بالای تغییرات محیطی ایران در شاخص‌هایی همچون مالی، انسانی و تکنولوژی دیجیتال و اعمال تحریم‌های بین المللی راهی جز افزایش ضریب نفوذ از 2.7 به عدد 7 که در برنامه پنجم کشور دیده شده نداریم که این مهم با تخصص گرایی رشته‌ای در شرکت های بیمه‌ای محقق می شود.

وی، ارتقاء فرهنگ بیمه عامه مردم، خدمات دهی مطلوب شرکت‌ها و حمایت از فضای رقابتی شرکت‌های خصوصی را از دیگر مولفه های موثر بر افزایش ضریب نفوذ برشمرد.

عضو هیأت مدیره و سرپرست بیمه اتکایی ایران‌ معین تحقق رویکرد تخصص گرایی را منوط به بازنگری در آیین نامه‌ها و بخشنامه های مربوطه دانسته و اظهار داشت: لازم است هویت مستقل شرکت‌های تخصصی در این زمینه لحاظ گردد. درحال حاضر کلیه آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود با محوریت شرکت بیمه‌ای عمومی تدوین شده که ایجاد کارگروه‌های موضوع محور و سندیکاهای تخصصی شرکت‌ها می‌تواند کمک شایانی به طرح دغدغه‌ها و موضوعات فنی شرکت‌های تخصصی کند.

حیدری بیان مسائل و انعکاس چالش‌های موجود به نهاد ناظر را نیز موجب هم افزایی شرکت‌ها در جهت یافتن راه‌حل‌های فناورانه و تعریف پروژه‌های مشترک اتکائی و دیجیتالی دانست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.