کد خبر : 8783
تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 - 12:03

استفاده از ظرفیت اقامتی دستگاه‌ها برای اسکان زائران امام رضا(ع)

استفاده از ظرفیت اقامتی دستگاه‌ها برای اسکان زائران امام رضا(ع)
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌ها در قالب «طرح ملی زیارت خورشید هشتم» در راستای استفاده از ظرفیت‌های اقامتی آن‌ها برای ارائه خدمات به زائران پیاده حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) خبر داد.

به گزارش خریدار، روح‌الله محمد حسین‌زاده مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی در رابطه با اقدامات این شرکت در ایام پایانی ماه صفر گفت: زائران بسیاری در ایام پایانی ماه صفر مصادف با شهادت امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس سفر می‌کنند. امسال هم همه دستگاه‌ها از جمله وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای این روزها و خصوصا پایان ماه صفر که مصادف با شهادت امام هستم شیعیان است، برای رفاه حال زائران تدارکات ویژه‌ای دیده‌اند.

وی با بیان اینکه ستاد برنامه‌ریزی سفرهای زیارتی مشهد مقدس ایجاد شده است، افزود: ضمن حضور در ستاد تسهیلات سفرهای کشور سعی شده در حد امکان از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی کشور استفاده شود.

حسین‌زاده با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خراسان رضوی، تصریح کرد:‌ همچنین مذاکراتی با مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها در محورهای مواصلاتی منتهی به خراسان رضوی برای ارائه خدمات مناسب به زائراان پیاده امام رضا(ع) انجام شده است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها در قالب طرح ملی زیارت خورشید هشتم اشاره و تصریح کرد: در کنار هماهنگی‌ با استانداری کمیته ملی زیارت خراسان رضوی، تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌ها و نهادهای مستقر در مشهد مقدس منعقد شده است که از ظرفیت‌های اقامتی آنها نظیر اردوگاه‌ها، زائرسراها، هتل آپارتمان‌ها و سایر مراکز اقامتی برای ارائه خدمات به زائران پیاده حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) استفاده شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی در مورد تسهیلاتی که برای زائران توسط این شرکت تدارک دیده شده است، گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد کمپ‌های موقت اسکان در محورهای پیاده‌راه با مشارکت جمعیت هلال احمر و باظرفیت ۱۵ هزار نفر، تسهیل در حمل و نقل زائران از طریق گارانتی خطوط ریلی، هوایی و ساماندهی خودروهای شخصی صورت گرفته است. همچنین مشارکت نهادهای مردمی از جمله، هیئت‌های مذهبی، جمعیت‌ها و سمن‌ها جلب شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.