کد خبر : 17553
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 14:43

با پیگیری‌های کمیته حمایت از کسب‌وکار؛

مریم آهون بر

ابهامات دستورالعمل واردات نهاده‌های دام و طیور برطرف شد

ابهامات دستورالعمل واردات نهاده‌های دام و طیور برطرف شد
اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام‌وطیور از حل مشکلات ناشی از برداشت سلیقه‌ای از دستورالعمل شهریورماه سال ۱۴۰۱ دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش خریدار، در شهریور سال ۱۴۰۱، دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه واردات نهاده‌های دام و طیور، دستورالعملی را ابلاغ می‌کند که در آن به متخلفان احتمالی حوزه نهاده‌های کشاورزی و دامی که با ارز ترجیحی اقدام به واردات کردند و معرفی آنها به مراجع قضایی اشاره می‌کند این در حالی است که ارز مورد استفاده برای واردات نهاده‌ها، ارز نیمایی بوده و نه ارز ترجیحی.

از طرفی در بند (۱) تصویب‌نامه ۱۶ مرداد سال ۱۳۹۷ هیأت وزیران و در جدول کالاهایی که در پیوست آن آمده به صراحت اقلام مشمول نرخ ارز رسمی در تاریخ صدور مصوبه (ارز ۴۲۰۰ تومانی) اشاره و در تبصره (۲) آن نیز بر تنظیم دستورالعمل توزیع و نظارت بر کالاهای مشمول این نرخ تأکید شده است.

در این راستا اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام‌وطیور ایران در آبان ۱۴۰۱ طی نامه‌نگاری‌هایی با وزیر جهاد کشاورزی و کمیته حمایت از کسب‌وکار خواستار رسیدگی به این موضوع شدند و ابلاغ و اصرار بر اجرای دستورالعمل ابلاغی دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی را مغایر بر تکلیف قانونی مصرح در بند (۲۴) و (۳۰) قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار دانستند.

بدین‌ترتیب دبیرخانه کمیته حمایت از کسب‌وکار در آذر ۱۴۰۱ برای بررسی این موضوع جلسه‌ای را با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌های مربوط، برگزار کرد و در نهایت با توجه به آنچه در این جلسه عنوان شد، بازنگری و اصلاح ابلاغیه دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار قرار گرفت و مقرر شد این موضوع در چارچوب جلسه‌ای در دفتر بازرسی با مشارکت اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور رسیدگی شود و در عین حال پیشنهاد شد که از این به بعد بخش حقوقی دستگاه‌ها در تهیه دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها مشارکت کنند تا از تدوین متون مبهم جلوگیری شود.

همچنین مقرر شد انجمن واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور لیست موردی شرکت‌های واردکننده نهاده با ارز نیمایی که در برخی از استان‌ها به دلیل برداشت اشتباه از ابلاغیه دچار مشکل شده‌اند را به سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کند تا اقدامات لازم درباره آنها صورت گیرد.

با توجه به این تصمیمات، اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران طی نامه‌ای اعلام کرد که موضوع با هماهنگی و مساعدت دفتر تخصصی در وزارت جهاد کشاورزی و واحدهای اجرایی برطرف شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.