کد خبر : 3114
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1401 - 11:53

آمادگی بخش خصوصی ایران برای تجارت با بخش‌های دولتی و خصوصی سوریه

آمادگی بخش خصوصی ایران برای تجارت با بخش‌های دولتی و خصوصی سوریه
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: آمادگی بخش خصوصی ایران جهت همکاری با بخش‌های دولتی و خصوصی سوریه در بازسازی زیرساخت‌های مختلف معدنی و سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه‌های عمرانی سوریه از جمله سدسازی، جاده‌سازی، آب و فاضلاب، کشاورزی، نیروگاه‌های برق و انرژی را اعلام می‌کنم.

به گزارش خریدار به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامحسین شافعی امروز در همایش تجاری ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران با حضور سفیر کشور سوریه در ایران و همچنین هیأت تجاری این کشور برگزار شد، اظهار داشت: ما شاهد رابطه عمیق مبتنی بر علایق و منافع مشترک بین ایران و سوریه هستیم و سعی ما بر این است تا روابط حسنه دولت‌ها به بخش خصوصی و بنگاه‌های دو کشور تسری یابد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در این راه نیاز به تبادل اطلاعات و آشنایی در زمینه فرصت‌های دو کشور برای افزایش همکاری‌ها است و همایش امروز در این راستا تشکیل شده است.

وی بیان داشت: اگر چه سطح روابط تجاری دو کشور پیشرفت داشته است، اما تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی دارد بنابراین حمایت دولت‌ها در راستای اجرایی شدن توافقات حمل و نقل گمرکی، تجارت آزاد، بانکی و غیره لازمه جهش در روابط اقتصادی دوجانبه است.

شافعی اظهار داشت: حضور امروز شما بیانگر اراده واقعی دولت و بخش خصوصی سوریه در جهت توسعه همکاری‌های تجاری ایران و سوریه است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: معتقدیم افزایش سطح مبادلات دو کشور در فاز اول به بیش از یک میلیارد دلار در سال، نیازمند حضور مؤثر بخش‌های خصوصی ایران و سوریه است، بنابراین اولین اولویت کمک به حضور در بازسازی سوریه است که امیدواریم شرکت‌های ایرانی در این حوزه حضور خوبی داشته باشند.

وی بیان داشت:‌ اتاق‌های مشترک بازرگانی به عنوان بازوان اجرایی نقش تعیین‌کننده در توسعه مبادلات در این راستا دارد و پیشنهاد می‌کنیم تا اتاق‌های مشترک گام‌های عملی مؤثری در توسعه روابط تجاری ایران و سوریه بردارند.

شافعی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های کشاورزی در ایران و با عنایت به وجود زمین‌های حاصلخیز در سوریه پیشنهاد می شود کشت فراسرزمینی و استفاده از امکانات فنی شرکت‌های ایرانی و همچنین نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و استفاده از صنایع بسته‌بندی در حوزه کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برگزاری سمینارهای مشترک تجاری زمینه‌ساز افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و سوریه است و در این زمینه لازم می‌دانم از اقدامات اتاق‌های مشترک ایران و سوریه قدردانی کنم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: مایل هستم تا بار دیگر آمادگی بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری با بخش‌های دولتی و خصوصی سوریه را در بازسازی زیرساخت‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های معدنی و سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه‌های عمرانی کشور سوریه را از جمله سدسازی، جاده‌سازی، آب و فاضلاب، کشاورزی، نیروگاه‌های برق و انرژی اعلام کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.