کد خبر : 1145
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 فروردین 1401 - 10:51

آ‌غاز بهره‌برداری مجدد از سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی با بازسازی خط لوله‌‌ سکو

آ‌غاز بهره‌برداری مجدد از سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی با بازسازی خط لوله‌‌ سکو
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: با تعمیر و بازسازی بخش آسیب‌دیده خط لوله ۳۲ اینچ دریایی انتقال گاز سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی بهره‌برداری از این سکو از سر گرفته شد.

به گزارش خریدار ، علی زارعی  اظهار داشت: خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی، در ابتدای دی ماه سال گذشته به دلیل ایجاد نشتی در بستر دریا دچار حادثه شد و ارسال گاز و میعانات از این سکو متوقف شد.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی اسفند‌سال گذشته انجام تعمیرات و بازسازی این خط لوله ۳۲ اینچ توسط مدیریت عملیات و‌بهره برداری شرکت نفت و گاز پارس جنوبی در قالب پروژه تعمیرات خط لوله دریایی به شرکت صدرا ابلاغ و پس از انجام‌ بررسی‌های فنی و مهندسی و بازرسی‌های دقیق میدانی توسط تیم شناوری شرکت صدرا و انجام مترولوژی اولیه مهندسی ساخت و نصب در دستور کار واحد تعمیرات خطوط لوله دریایی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: با تلاش متخصصان تلاشگر واحد تعمیرات خطوط لوله دریایی در شرکت صدرا‌، بازسازی بخش آسیب‌دیده این خط انجام شد و خوشبختانه پس از تعویض بخش مورد نظر و انجام تست خط، سکوی SPD16 آماده ارسال گاز به پالایشگاه خشکی شد.

زارعی اظهار کرد: خطوط لوله ۳۲ اینچ دریایی پارس جنوبی برای انتقال گاز ترش سکوها به پالایشگاه‌های خشکی طراحی شده و برای تعمیر و تعویض این خطوط از تکنولوژی فلنج‌های هوشمند استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: عملیات ساخت و تست اسپول‌های سنگین طراحی شده به طول تقریبی ۸۰ متر و وزن ۱۱۰ تن در پسکرانه شماره ۵ مجتمع بندری پارس توسط تیم صدرا انجام گرفت و با اتمام این عملیات، اسپول های ساخته شده به همراه فلنج‌های هوشمند که ساخته صنعتگران و شرکت دانش بنیان داخلی بوده است، پس از انتقال توسط بارج و شناور کشنده به موقعیت خط لوله آسیب‌دیده در خلیج فارس، با استفاده از تکنولوژی غواصی اشباع در عمق تقریبی ۶۰ متر در بستر دریا نصب و پس از انجام تست‌های مربوطه وارد مدار بهره‌برداری شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.