کد خبر : 8620
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 شهریور 1401 - 12:39

آغاز اجرای 40 پروژه عمرانی در پایتخت

آغاز اجرای 40 پروژه عمرانی در پایتخت
معاون شهردار تهران با اشاره به در نظر گرفتن۶۰ پروژه عمرانی برای پایتخت گفت: اجرای ۴۰ پروژه در حال حاضر آغاز شده و ۲۰ طرح عمرانی نیز در آستانه آغاز شدن است.

به گزارش خریدار ، صحن امروز شورای شهر طرح اصلاح مصوبه نحوه صدور مجوز حفاری در شهر تهران مورد بررسی اعضا قرار گرفت و اعضای شورای شهر نظراتی در این زمینه مطرح کردند.

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این باره گفت: اساسا این موضوع مالی است و معاونت فنی و عمرانی در حوزه نگهداشت شهر دخالت دارد و ورود پیدا می‌کند، حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان از طرح های فنی و عمرانی تعیین تکلیف نشده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان مجوز صادر کرده ایم، در تمامی پروژه های عمرانی نیز اقدام اجرایی می کنیم و برای رفع معارضین تأسیساتی از شرکت خدمت رسان مبالغ را دریافت می کنیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: از مرداد امسال بر اساس اعلام ریاست جمهوری در قانون درآمدهای شهرداری، شرکت های خدمات رسان ملزم به رفع معارضین تأسیساتی شده اند با این وجود شرکت های خدمات رسان اعلام کرده اند که به دلیل واقع شدن در ماه های میانی سال بودجه ای برای این موضوع نداریم.

وی با اشاره به وجود ۶۰ پروژه عمرانی در شهر تهران تصریح کرد: از این تعداد عملیات عمرانی ۴۰ پروژه آغاز شده و ۲۰ طرح نیز در آستانه آغاز قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه حتی برای رفع معارض پروژه های عمرانی باید تفاهم نامه امضا کنیم و در سال آینده مبالغ را دریافت کنیم، گفت: دو بدنه سخت و سنتی در شرکت های خدمات رسان وجود دارد و نمی خواهند به سمت روش های نوین بروند. درخواست ما این است که از تاریخی به بعد اجازه روش های سنتی را ندهیم و این موضوع در شورا مصوب شود.

وی ادامه داد: در حوزه شهرسازی نیز پیشنهاد داده ایم که فرآیند صدور مجوز حفاری، ابتدا از معاونت معماری و شهرسازی عبور پیدا کند و طرح های تفصیلی در آن لحاظ شود و پس از تأیید آن وارد محاسبات فنی و عمرانی شود تا هم پروژه های عمرانی به شفافیت برسند و هم معارضین تأسیساتی برطرف شود.

سرانجام طرح «اصلاح مصوبه نحوه صدور مجوز حفاری در شهر تهران» در نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

همچنین در ادامه صحن امروز شورای شهر تغییر نام 7 معبر، یک پل و دو بوستان با ۱۷ رأی موافق اعضای شورا انجام شد.

بر اساس مصوبه امروز شورای شهر کوچه یوسفی واقع در منطقه ۹ به نام شهید آقامعلی میرزایی، کوچه عالمی در منطقه ۱۰ به نام شهید فرهاد دالایی، کوچه آزاد در منطقه ۱۰ به نام شهید عزیز کسبکار، کوچه نهاوندی در منطقه ۱۵ به نام شهید حسین رضا خان نژاد، خیابان بیست و یکم غربی در منطقه ۲۱ به نام شهید علی محمودی، معبر فاقد نام در منطقه به نام شهید مجید سلیمی زاده و خیابان پرواز در منطقه ۲۲ به نام شهید فرهاد مروتی تغییر یافت.

همچنین در منطقه ۱۵ بوستان فاقد نام در خیابان خاوران، خیابان شهید ناصری، خیابان شهید هاشمی به نام شهیدان زینال حسینی و بوستان فاقد نام دیگر در جنوب غربی تقاطع بزرگراه خاوران و امام علی(ع) به نام شهید مهدی ضیغمی کاشانی نامگذاری شد.

همچنین نامگذاری یک پل فاقد نام در منطقه ۲۲، تقاطع بزرگراه شهید خرازی و آیت الله مهدوی کنی به نام شهید سید محسن نقیبی انجام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.